Til innhold
  • Presse
  • Kontakt
  • Om oss
  • Min side
  • English
Gå til forsiden
  • Rutetider
  • Priser
  • AutoPASS
  • Servering
  • Kundeservice
Meny
  • Kundeservice
    • Ofte stilte spørsmål
    • Farlig last
    • Service ombord
    • Gi oss din tilbakemelding
    • Kontakt
    • Hittegods
    • Ferrytales
    • Transportvilkår
    • Trafikkvarsel
  • Presse
    • Kontakt
    • Om oss
      • Min side
      • English
      • Hjem
      • Kundeservice
      • Ofte stilte spørsmål

      Ofte stilte spørsmål

      Ta kontakt med oss om du ikke finner svaret på ditt spørsmål her

      • Hvordan kan jeg betale for reisen?

        Man kan benytte gyldig AutoPASS-brikke som betalingsmiddel når man skal reise med oss. Det er også manuell løsning for betaling med debetkort, kredittkort og kontanter.

        I tillegg til norske AutoPASS-brikker kan man bruke brikker fra utenlandske tjenesteleverandører, som inngår i EasyGo-samarbeidet, for eksempel BroBizz®, ØresundBizz®, AutoBizz eller Go-Box.

         

      • Hvis jeg reiser uten bil, hvor går jeg om bord og hva koster reisen?

        Alle gående/syklende passasjerer må gå om bord via bildekk. Syklister må gå av sykkelen og trille om bord.

        Alle fotgjengere og syklister reiser gratis med fergen.

      • Jeg har spørsmål angående AutoPASS, hvor henvender jeg meg?

        Ved spørsmål ang. faktura/avtale, ta kontakt med vår AutoPASS-tjenesteleverandør
        Skyttel AS.
        Tlf: (+47) 55 30 00 01 (Man. - fre. 09:00 - 15:00)
        E-post: mosshorten@skyttel.no 

      • Hvis jeg har glemt noe på fergen, hvor henvender jeg meg?

        Ta kontakt med vårt administrasjonskontor i Horten. Der vil alt av gjenglemt materiale oppbevares i opptil 3 mnd.

        Tlf.nr: (+47) 33 03 17 40 
        E-post: hittegods@fosen.no
        Adresse: Rustadbrygga 5, 3187 Horten

        Åpningstid: Mandag - Fredag fra kl. 08:00 - 15:30
        Vi gjør oppmerksom på at alle henvendelser besvares kun i vår åpningstid.

      • Hvor lang tid tar overfarten?

        Overfarten tar ca. 30 minutter.

      • Kan jeg sitte i bilen under overfarten?

        • Av sikkerhetsmessige årsaker er det ikke tillatt å oppholde seg på nedre bildekk under overfarten på Bastø I og Bastø II.  Det er lov å oppholde seg i bilen på øvre bildekk på de nevnte ferger. På våre tre nyere ferger Bastø IV, Bastø V og Bastø VI er det kun ett dekk hvor passasjerene kan oppholde seg i bilen. 
        • Trafikanter som av helsemessige årsaker har behov for spesiell plassering av kjøretøyet om bord, må kjøre i manuell billettluke. Da sikrer vi at du kommer i rett fil slik at du kommer i nærheten av heis eller at du kan stå på øvre dekk og oppholde deg i bilen. Det er mulighet for å betale med AutoPass-brikke også i manuell luke.

          Overfarten tar ca. 30 minutter.
      • Kan jeg forhåndsbestille plass på fergen?

        Nei, forhåndsbestilling av plass er ikke mulig.

      • Kan barn reise alene med fergen?

        Barn over 10 år kan reise alene. Barn under 10 år må reise i følge med en person som er fylt 16 år. Vi gjør imidlertid oppmerksom på at mannskapet har mange oppgaver i henhold til trafikkavvikling og sikkerhet. Det er ikke etablert et system for å ta vare på barn som reiser alene. Dette er viktig å tenke over dersom man vurderer å sende barnet alene med fergen. Dersom det reiser grupper/skoleelever/barnehager, skal det være med en ledsager pr. 6 barn under 10 år, og en ledsager pr. 10 barn mellom 10 - 16 år.

      • Kan jeg ta med kjæledyret mitt om bord?

        Ja, vi har egne rom om bord der man kan sitte sammen med kjæledyret sitt. Dyr reiser gratis.

      • Kan jeg sende en pakke over med fergen?

        Nei, det er dessverre ikke mulig.

      • Skriv ut
      • Tips en venn
      Del på:
      • Del på Facebook
      • Del på LinkedIn
      • Del på Twitter

      Kundeservice

      • Ofte stilte spørsmål
      • Farlig last
      • Service ombord
      • Gi oss din tilbakemelding
      • Kontakt
      • Hittegods
      • Ferrytales
      • Transportvilkår
      • Trafikkvarsel
      Gå til forsiden

      Kontakt oss

      • Rustadbrygga 3
        N-3187
        Horten
      • Postboks 94
        N-3191
        Horten
      • (+47) 33 03 17 40
      • post@fosen.no

      Hovedmeny

      • Rutetider
      • Priser
      • AutoPASS
      • Servering
      • Kundeservice
      • Intranett
      Personvern og informasjonskapsler
      Levert av: CoreTrek | Publiseringsverktøy: CorePublish