Ofte stilte spørsmål
Ta kontakt med oss om du ikke finner svaret på ditt spørsmål her
Jeg har behov for parkering i nærheten av heis om bord, hvor henvender jeg meg?
Trafikanter som av helsemessige årsaker har behov for spesiell plassering av kjøretøyet om bord, må kjøre i manuell billettluke. Da sikrer vi at du kommer i rett fil slik at du kommer i nærheten av heis eller at du kan stå på øvre dekk og oppholde deg i bilen. Det er mulighet for å betale med AutoPass-brikke også i manuell luke.
Hvordan kan jeg betale for reisen?
Man kan benytte gyldig AutoPASS-brikke som betalingsmiddel når man skal reise med oss. Det er også manuell løsning for betaling med debetkort, kredittkort og kontanter.
Se oversikt over alle godkjente utstedere av brikker her: www.autopass.no/Kontakt.
NB! Det er ikke mulighet for å betale reisen med FerryPay eller Epass24.
Hvis jeg reiser uten bil, hvor går jeg om bord og hva koster reisen?
Alle gående/syklende passasjerer må gå om bord via bildekk. Syklister må gå av sykkelen og trille om bord.
Alle fotgjengere og syklister reiser gratis med fergen.
Jeg har spørsmål angående AutoPASS, hvor henvender jeg meg?
Ved spørsmål ang. faktura/avtale, ta kontakt med vår AutoPASS-tjenesteleverandør
Skyttel AS.
Tlf: (+47) 55 30 00 01 (Man. - fre. 09:00 - 15:00)
E-post: mosshorten@skyttel.noHvis jeg har glemt noe på fergen, hvor henvender jeg meg?
Ta kontakt med vårt administrasjonskontor i Horten. Der vil alt av gjenglemt materiale oppbevares i opptil 3 mnd.
Tlf.nr: (+47) 33 03 17 40
E-post: hittegods@fosen.no
Adresse: Rustadbrygga 3, 3187 HortenÅpningstid: Mandag - Fredag fra kl. 08:00 - 15:30
Vi gjør oppmerksom på at alle henvendelser besvares kun i vår åpningstid.Kan jeg ta med sparkesykkel opp i salongen?
Nei, det er ikke tillatt. Sparkesykler må oppbevares på bildekk under overfarten, og passasjer har selv ansvar for å sikre/passe på den under overfarten.
Hvor lang tid tar overfarten?
Overfarten tar ca. 30-35 minutter.
Kan jeg sitte i bilen under overfarten?
- Av sikkerhetsmessige årsaker er det ikke tillatt å oppholde seg på nedre bildekk under overfarten på Bastø I og Bastø II. Det er lov å oppholde seg i bilen på øvre bildekk på de nevnte ferger. På våre fire nyere ferger Bastø IV, Bastø V, Bastø VI og Bastø Elecric er det kun ett dekk hvor passasjerene kan oppholde seg i bilen.
- Trafikanter som av helsemessige årsaker har behov for spesiell plassering av kjøretøyet om bord, må kjøre i manuell billettluke. Da sikrer vi at du kommer i rett fil slik at du kommer i nærheten av heis eller at du kan stå på øvre dekk og oppholde deg i bilen. Det er mulighet for å betale med AutoPass-brikke også i manuell luke.
Overfarten tar ca. 30-35 minutter.
Kan jeg forhåndsbestille plass på fergen?
Nei, forhåndsbestilling av plass er ikke mulig.
Kan barn reise alene med fergen?
Barn over 10 år kan reise alene. Barn under 10 år må reise i følge med en person som er fylt 16 år. Vi gjør imidlertid oppmerksom på at mannskapet har mange oppgaver i henhold til trafikkavvikling og sikkerhet. Det er ikke etablert et system for å ta vare på barn som reiser alene. Dette er viktig å tenke over dersom man vurderer å sende barnet alene med fergen.
Kan jeg ta med kjæledyret mitt om bord?
Ja, vi har egne rom om bord der man kan sitte sammen med kjæledyret sitt. Dyr reiser gratis.
Kan jeg sende en pakke over med fergen?
Nei, det er dessverre ikke mulig.